Balíkovna České pošty - první dojmy

Dnes jsem využil tzv. výhody Balíkovny České pošty. Námět na službu dobrý, avšak nedotažený do konce a obávám se, že budete zadrhávat, tedy pokud se nezmění socialistické myšlení pracovnic České pošty, že jim musí každý, s kým jsou v kontaktu cosi předkládat a identifikovat se.

O co jde konkrétně? Na pobočce pošty, kde je tzv. Balíkovna si v hale ze společného menu vyberete „Rychlý výdaj balíků“ co vyžaduje naťukání šesti místního kódu náležícího konkrétní zásilce, jež jdete vyzvednout, do pár vteřin se zobrazí adresát, potvrdíte a zobrazí se mezi hvězdičkami potvrzený kód a potvrzení odeslání požadavku k vyzvednutí. V několika sekundách se tiskne lístek s pořadovým číslem. Čekáte na vyvolání vlastního pořadí asi 5 minut. Do této fáze celkem dobrý.

Bohužel dojem z dobře míněné služby vysloveně kazí pracovnice na přepážce, jež podávám číslo, ke kterému je můj kód vázán, abych jí opět onen kód nadiktoval… Ptám se proč, když jsem ho teď zadával a podávám ji potvrzení, že nelžu. Prý kdyby nás tu bylo víc…

To jako kdyby víc lidí mělo ten samý kód k výdeji a to samé pořadové číslo? Ptám se… Pracovnice nereaguje a ptá se dál, jaké je vaše jméno… Už naštvaně odpovídám a natahuju ruku pro svou zásilku a znechuceně odcházím.

V čem je teda potíž se slavnou Balíkovnou České pošty?

  1. Kód k vyzvednutí zásilky, který by se měl vázat, a nejspíš i váže na pořadí klienta, je nutné opět sdělit na přepážce. Tato duplikace postrádá logiku zadávání kódu při volbě tzv. rychlého vyzvedávání. Stačí zadávat kód jednou. Buď při volbě rychlého výběru, nebo jej diktovat pracovnici na přepážce. Dle mého pracovnice pošty vědí k jakému pořadí se zásilka váže, ale nesmyslně se dělají důležité a zdržují.
  2. Jestli je dle kódu v Balíkovně možné vyzvednou zásilku pro třetí osobu, proč jsem tázán, jaké je vaše jméno? Co je tu ženskou za přepážkou do toho? Vyplňuje snad statistiky kdo kolik nebo reportuje nějakému STB-kovi? Když už, správně by se měla ptát pro koho je zásilka určena.
  3. Závěr, myšlenka služby Balíkovna dobrá ale nedotažená, buď vedení nemá představu o tom, jak by rychlý výběr zásilek měl vypadat anebo pracovnice pošty nevěnují pozornost tomu, co se od nové služby očekává, tj. nevyužívají sytém a svou hloupostí se ptají na známé a ověřují ověřené. A to je opět znakem neschopného vedení.
Kategorie